kundetilfredshedsundersøgelse

Kundetilfredshedsundersøgelse styrker forretningen

Hvis ikke du før har fået foretaget en kundetilfredshedsundersøgelse for din forretning, så læs mere om fordelene ved det i indlægget her. Der er nemlig rigtig meget at hente, når det kommer til dine kunder.

Det gør en kundetilfredshedsundersøgelse

Har du en idé om hvordan I som virksomhed klarer jer? De fleste virksomheder er afhængige af sine kunder, men om dine kunder rent faktisk er tilfredse, finder du bedst ud af gennem en kundetilfredshedsundersøgelse. Mange virksomhedsdrivende har en forudindfattet idé om hvordan virksomheden klarer sig. Som ejer kan det være svært at se virksomheden udefra, og netop af den grund er det værdifuldt at få andres syn på sagen. Selvfølgelig ender tal og statistikker du kan måle på.

Er omsætningen højere eller lavere end samme måned sidste år? Er der flere eller færre besøgende end på samme tid sidste år? Er der flere reklamationer eller returneringer end sidste år? Sådanne faktorer kan I måle på. Det gøres i næsten alle forretninger, hvad end de er store eller små. Som lille forretning, skriver du måske alle disse tal ned i en bod hver dag når arbejds dagen er omme, mens du som større virksomhed måske har en system som registrerer alle disse data for dig løbende.

Dine kunder er dit vigtigste element

Selvfølgelig er der mange ting i en virksomhed der er vigtige. Kvaliteten af dit produkt, prisen på det, atmosfæren i din forretning, service niveauet fra dit personale osv. Alt dette er dog ud fra kundens synspunkt, og hvis dine kunder ikke er tilfredse med det de får, så kommer de sandsynligvis ikke igen. Som virksomhed kan det være svært at måle på hvor tilfredse ens kunder er, hvis ikke man har nogle data at holde det op imod.

Det er netop det en kundetilfredshedsundersøgelse kan hjælpe med. Den giver dig de data du skal bruge for at forbedre de led i virksomheden hvor I står svagt. Måske har I et fantastisk produkt, men jeres kunder er utilfredse med leverings tiden på det. Det kan betyde at jeres kunder søger andre steder hen. De begynder altså at lede efter andre virksomheder som kan levere en lignende vare med kortere varsel.

Det er din virksomheds konkurrenter. Det er lige netop det vi ikke ønsker. De data du får fra den foretagede kundetilfredshedsundersøgelse, skal netop bruges til at optimere de punkter I står svagt i. I tilfældet her skal der findes frem til hvordan leveringstiden kan forkortes. Hvad gør konkurrenten? Indsamlingen af alt dette data, kan et professionelt bureau hjælpe jer med.